
یوسفی، نایب رئیس اتاق بازرگانی گرگان گفت: برخی از محصولات فاسدشدنی توسط واگن های یخچال دار حمل می شود که خط ریلی ما در این زمینه وضعیت مطلوبی ندارد.
امیر یوسفی در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهار کرد: هزینه حمل و نقل در قیمت تمام شده کالا، نقش اساسی دارد و ارزان ترین حمل و نقل مربوط به حمل و نقل دریای بوده و بعد از آن ریلی و بعد ترانزیت زمینی با تریلی و کامیون را شامل میشود و گران ترین حمل و نقل هم مربوط به حمل و نقل هوایی است.
نایب رئیس اتاق بازرگانی گرگان بیان کرد: وقتی امکانات و زیرساخت های ریلی برای بازارهای داخلی و خارجی وجود داشته باشد، هزینه ها کاهش خواهد یافت.
یوسفی ادامه داد: خط ریلی اینچه برون و گمرک و خط ارتباطی که با آن کالاها را به چین و کشورهای آسیای میانه و روسیه حمل می کنیم می تواند در صادرات کالا موثر باشد و هزینه ها را کاهش دهد اما لازمه آن این است که واگن های مجهز و استاندارد داشته که شرایط نگهداری کالا را تا رسیدن به مقصد فراهم کنند.
وی ادامه داد: برخی از محصولات فاسدشدنی توسط واگن های یخچال دار حمل می شود که خط ریلی ما در این زمینه وضعیت مطلوبی ندارد.
نایب رئیس اتاق بازرگانی گرگان توضیح داد: برخی از کالاها و محصولات مانند سبزی و صیفی جات و برخی از اقلامی که منجمد هستند با واگن های معمولی امکان صادرات ندارند و باید با استفاده از تجهیزات به روز امکان صادرات آنها را فراهم کنیم.
وی ادامه داد: راه افتادن خط ریلی به تنهایی برای افزایش صادرات کافی نیست و باید انبار، سوله، محوطههای تخلیه و بارگیری و ماشینآلات مکانیزه برای تسریع در روند بارگیری ایجاد شود.